آمار بازدیدکنندگان: 909935    کاربران آنلاین: 1


omn  منابع

ln

فهرست گزیده مقالات عملیات روانی و تهدید نرم و حوزه های وابسته در مطبوعات؛ دی، بهمن و اسفند 1387

مهرناز ندیری

اشاره

آنچه در پی می آید فهرست گزیده مقاله هایی در زمینه عملیات روانی و تهدید نرم در حوزه ارتباطات؛ اینترنت و اطلاع  رسانی؛ تبلیغات و روابط عمومی؛ جنگ و رسانه می باشد که در ماه های دی، بهمن و اسفند 1387 در مطبوعات کشور چاپ شده است. مواردی که خارج از این فاصلة زمانی در مطالب زیر مشاهده می شود، مربوط به تأخیر در انتشار نشریه مربوطه است.


ارتباطات

- «ارتباط به مثابه قدرت: سخنرانی سید علیرضا حسینی‌بهشتی». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال4، ش 1009 (30 آذر 1387): 5؛ ش1010 (1 دی 1387): 5.   

- «آسیب‌‌‌‌ شناسی عدم شناخت تفاوت‌‌‌‌ های زبان گفتار و نوشتار». مرجان ولوی، ماهنامه روابط عمومی، ش 61 (شهریور و مهر 1387): 44-47.

- «اصول تکنولوژی نوین ارتباطی». علی‌احمد علی‌‌‌‌ زاده، ماهنامه روابط عمومی، ش 61 (شهریور- مهر 1387):  24-31.

- «اهمیت گوش دادن در روابط بین فردی». امیرحسین نوری‌‌‌‌ پور، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال4، ش 965 (5 آبان 1387 ): 5.

- «بازی با شمشیر دولبه: تأثیر بازی‌‌‌‌ های رایانه‌‌‌‌ ای بر سلامت کودکان». علی اخوان‌‌‌‌ بهبهانی، روزنامه جام‌‌‌‌ جم، سال 9، ش 241 (15 آبان 1387): 14.

- «"خانه آزادی" بازوی ایدئولوژیک امپریالیسم». روزنامه کیهان، ش 19244 (10 آذر 1387): 12-13.

- «در چند‌‌‌‌ و‌‌‌‌ چونی مهندسی روابط فرهنگی بین‌‌‌‌ المللی: گفت‌‌‌‌ و‌‌‌‌ گو با دکتر مهدی مصطفوی مشاور رئیس‌جمهور و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی». ماهنامه چشم‌انداز ارتباطات فرهنگی، ش30  (مرداد- شهریور1387): 4-7.

- «طلوع ماهواره و افول فرهنگ‌ها؛ چه باید کرد؟». محمد حسن‌زاده، ماهنامه کتاب ماه (کلیات)، سال 11، ش 125 (اردیبهشت 1387): 63-65.

- «عصر اطلاعات و متخصصان نوین اطلاعات». فریبرز درودی، ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال 11، ش130 (مهر 1387): 92-97.

- «ما هنوز در ابتدای کار هستیم: مصاحبه با دکتر مسعود کوثری، مدیر گروه ارتباطات دانشگاه تهران». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 968 (8 آبان 1387): 5.

- «مدیریت ارتباطات سازمانی». محمد داود‌آبادی، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 955 (22 مهر 1387): 5؛ ش956 (23 مهر 1387): 5.

- «مدیریت خدمات اطلاعاتی». حمید کشاورز، ماهنامه کتاب ماه (کلیات)، سال 11، ش 126 (خرداد 1387) : 67-70.

- «مردم‌شناسی ارتباطات خودمانی: نیاز به ندانستن در جهانی سرشار از دانستن». سارا احمدی، کتاب ماه (علوم اجتماعی)، سال 12، ش 6 (شهریور 1387): 23-27.

- «مطالعات ارتباطی با دیدگاه جغرافیایی». کاظم معتمدنژاد، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 974 (15 آبان 1387): 5؛ ش 975 (16 آبان 1387): 5؛ ش 976 (18 آبان 1387): 5؛ ش 977 ( 19 آبان 1387): 5؛ ش 978 (20 آبان 1387): 5؛ ش 979 (21 آبان 1387): 5.

- «مفهوم شاخص در فناوری‌های تازة ارتباطات و اطلاعات: با تأکید بر شاخص فرصت دیجیتال». مریم نورایی‌نژاد، فصلنامه اطلاعات سیاسی- اقتصادی، سال 20، ش 249 - 250 (خرداد- تیر 1387): 250-271.  


اینترنت و اطلاع‌رسانی

- «آشنایی با جامعه اطلاعاتی». نرگس نشاط، ماهنامه ره‌آورد نور، سال 7، ش 39 (بهار 1387): 46-49.

- «آموزش استفاده کنندگان و توسعه سواد اطلاعاتی در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی». زینب قادری، ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال 11، ش 128 (مرداد 1387): 52-57.

- «آموزش الکترونیک». یزدان محمدبیگی خورتا بسرا، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 997 (12 آذر 1387): 5؛ ش 998 (13 آذر 1387 ): 5.

- «اعتیاد اینترنتی: علل و پیامدهای آن». روزنامه گزارش، سال 4، ش 1108 (4 آذر 1387): 5.

- «امنیت سایت‌های اینترنتی در معرض تهدید». ایرج نظافتی، روزنامه کیهان، ش 19246 (12 آذر 1387): 5.

- «اولویت‌های ورود به جامعه اطلاعاتی». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 976 (18 آبان 1387): 5؛ ش 977 (19 آبان 1387): 5؛ ش 978 (20 آبان 1387): 5؛ ش 979 (21 آبان 1387): 5؛ ش980 (22 آبان 1387): 5؛ ش 981 (23 آبان 1387): 5؛ ش 982 (25 آبان 1387): 5.

- «ایران و مسائل جهانی راهبری اینترنت». کاظم معتمد‌نژاد، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 960 ( 28 مهر 1387): 5؛ ش 961 (29 مهر 1387): 5؛ ش 962 (30 مهر1387): 5؛ ش963 (1 آبان 1387): 5؛ ش 965 (5 آبان 1387): 5.

- «اینترنت ملی». رویا ملکی، روزنامه ایران، سال14، ش 4057 (2 آبان 1387): 9.

- «برترین وب‌سایت‌های تبلیغاتی سال آیا وب‌سایت شما بهترین وب‌سایت دنیاست؟». ماهنامه دانش تبلیغات، سال 5، ش 27 (مهر 1387): 34-35.

- «پایگاه پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران در یک نگاه». ماهنامه ره‌آورد نور، سال 7، ش 39 (بهار 1387 ): 60-63.

- «تبلیغات جدید مایکروسافت در تونل‌های مترو». ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال 12، ش 4 (تیر 1387 ): 78-81.

- «تبلیغات کارتونی اینترنت در خدمت صنعت بیمه». جنت هترینگتون؛ ترجمه مهیار جعفرزاده، ماهنامه دانش تبلیغات، سال 5، ش 27 (مهر 1387): 36-37.

- «جایگاه فناوری اطلاعات در پیشرفت کشورها». محمود نورزاده، ماهنامه ره‌آورد نور، سال 7، ش 39 (بهار 1387 ): 50-51.

- «راهبردهای جایگزین برای ارتقاء سواد اطلاعاتی». جین گالوین، ترجمه علیرضا اسفندیاری مقدم، ابوالفضل احمدی، ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال 11، ش 128 (مرداد  1387): 24-33.

- «راهبری اینترنت». سیاوش شهشهانی، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 966 (6 آبان 1387): 5؛ ش 967 (7 آبان 1387): 5؛ ش 968 (8 آبان 1387): 5؛ ش 969 (9 آبان 1387): 5؛ ش 970 (11 آبان 1387): 5؛ 971 (12 آبان 1387): 5.

- «رفتار اطلاعاتی و مدل‌های اطلاع‌یابی». حمید کشاورز، ماهنامه کتاب ماه (کلیات)، سال 11، ش 125 (اردیبهشت  1387): 87-91.  

- «سپهر سایبر و فلسفه زندگی روزمره». احمد شهسواری، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 969 (9 آبان 1387): 5؛ ش 970 (11 آبان 1387): 5؛ ش 971 (12 آبان 1387): 5؛ ش 972 (13 آبان 1387): 5.

- «سواد اطلاعاتی در بوته نقد». رحمان معرفت، ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال 11، ش 128 (مرداد  1387): 46-51.

- «سواد اطلاعاتی، مهارتی چندگانه: در گفت‌و‌گو با دکتر زاهد بیگدلی». امیررضا اصنافی، ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال 11، ش 128 (مرداد  1387): 8-13.

- «سواد اطلاعاتی و سطوح پنج‌گانه آن». یزدان منصوریان، ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال 11، ش  128 (مرداد  1387): 4-7.

- «سواد عصر دیجیتال و متخصصان تعلیم و تربیت». ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال 11، ش 128 (مرداد 1387): 76-80.

- «شکاف دیجیتال و چگونگی گذر از آن: [نشست تیرماه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی در مرکز محاسبات دانشگاه صنعتی شریف با حضور دکتر معتمد‌نژاد، یحیی تابش، شهیندخت خوارزمی و رضا قاضی نوری]». زهرا جعفری، ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال 11، ش 128 (مرداد 1387): 107-109.

- «فرصت‌های دیجیتالی برای دسترسی به جامعه اطلاعاتی». روزنامه اطلاعات، ش 24321 (5  آبان 1387): 17-18.

- «فضای سایبر؛ آسیب‌ها و مخاطرات». محمدحسین طارمی، ماهنامه ره‌آورد نور، سال 7، ش 39 (بهار 1387): 32-39.

- «فناوری اطلاعات، جوامع اطلاعاتی و مسئولیت اجتماعی». ماهنامه عصر فناوری اطلاعات، سال 4، ش 37 (آبان 1387): 122-76.

- «فناوری اطلاعات در ایران چالش‌ها و مشکلات». حسن ره‌گشای، ماهنامه ره‌آورد نور، سال 7، ش  39 (بهار 1387): 40-45.

- «فناوری اطلاعات؛ راهکاری در تسریع عملیاتی شدن مسئولیت‌های اجتماعی». احمد عدالت، ماهنامه عصر فناوری اطلاعات، سال 4، ش 37 (آبان 1387): 37-38.

- «فناوری اطلاعات و فلسفه مسئولیت اجتماعی در سازمان‌ها». امیرحامد رضایی، ماهنامه عصر فناوری اطلاعات، سال 4، ش 37 (آبان 1387): 118-121.

- «هرزنامه پست الکترونیکی». سیدمحسن علیمرادی؛ روزنامه رسالت، سال 23، ش 6569 (19 آبان 1387): 6.


تبلیغات و روابط عمومی

- «اثرسنجی علمی برنامه‌های روابط عمومی: در سومین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی تأکید شد». ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش 38 (مرداد- شهریور 1387): 54-64.

- «اختلاف روزنامه‌نگاران و روابط عمومی در آفریقای جنوبی». ماهنامه روابط عمومی، ش 61 (شهریور- مهر 1387): 10-11.

- «اخلاق تبلیغات بازرگانی». احسان فدایی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال 12، ش 4 (تیر 1387): 22-27.

- «ارتقای روابط رسانه‌ای آنلاین در روابط عمومی– امارات متحده عربی». محمد کایرات؛ ترجمه الهام رحمانی، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 994 (9 آذر 1387 ): 5؛ ش 995  (10 آذر 1387 ): 5؛ ش 996 (11 آذر 1387): 5؛ ش 997 (12 آذر 1387 ): 5؛ ش 998 (13 آذر 1387): 5.

- «ارزیابی ارتباط روابط عمومی با رسانه‌ها». کتی دلاهای پین، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش 38 (مرداد – شهریور 1386): 70-71.

- «آسیب‌شناسی روابط عمومی در سازمان‌های دولتی». ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش  38 (مرداد- شهریور 1386): 41-44.

- «آشنایی با روابط عمومی الکترونیک». حسین امامی رودسری، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4؛ ش 954 (21 مهر 1387): 5؛ ش 955 (22 مهر 1387): 5؛ ش 956 (23 مهر 1387): 5؛ ش 957 (24 مهر 1387): 5؛ ش 958 (25 مهر 1387): 5؛ ش 959 (27 مهر 1387): 5؛ ش960 (28 مهر 1387): 5؛ ش 961 (29 مهر1387): 5؛ ش 962 (30 مهر 1387): 5؛ ش 963 (1 آبان 1387): 5.

- «آغاز تفکر حرکت‌ها از روابط عمومی گفت‌و‌گو با خسرو رفیعی مدیر روابط عمومی بانک پاسارگاد». ماهنامه روابط عمومی، ش 62 (آبان 1387): 11-12.

- «اصول پاسخگویی». مهرداد پیدایی، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 982 (25 آبان 1387): 5؛ ش 983 (26 آبان 1387): 5؛ ش 985 ( 28 آبان 1387): 5؛ ش986 (29 آبان 1387): 5.

- «اندیشه‌های تبلیغی و ارتباطی امام خمینی (ره)». محمدهادی همایون، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال6، ش 40-41 (آذر- اسفند 1386): 17-24.

- «انقلاب سیاسی دولت ونزوئلا و نقش راهبردی روابط عمومی». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 1006 (24 آذر 1387): 5.

- «با سازوکار فعلی باید از تعامل بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها خداحافظی کرد. گفت‌و‌گو با میرزابابا مطهری نژاد نائب رئیس انجمن روابط عمومی ایران». ماهنامه روابط عمومی، ش 62 (آبان 1387): 12-13.

- «برآورد ارزش ویژه‌ نام و نشان تجاری». امیرحسین عبیدی، ماهنامه دانش تبلیغات، سال 5، 27 (مهر1387): 20-21.

- «برترین‌های روابط عمومی بخش غیر دولتی کشور معرفی شدند». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال4، ش 964 (5 آبان 1387): 5.

- «برخی روابط عمومی‌ها به چاق کردن مدیران خود می پردازند». ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال6، ش40-41 (آذر- اسفند 1386): 79.

- «بررسی تأثیر روابط عمومی الکترونیک بر تجارت الکترونیک». اکبر باقری، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال6، ش 38 (مرداد- شهریور 1386 ): 36-40.

- «برگزاری اولین همایش منطقه‌‌‌‌ ای کاربرد روان‌‌‌‌ شناسی تبلیغات در ایران (اصفهان 13-15 آذرماه 1387)». ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات (روزنامه مهندسی تبلیغات)، ش10 (مرداد – شهریور 1387): 84-85.

- «برنامه‌‌‌‌ ریزی و تصمیم‌‌‌‌ گیری برای تبلیغات». راجیو بایرا، جانگ می‌‌‌‌ ریز و دیوید آکر، ترجمه لیدا کاووسی، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش40-41 (آذر- اسفند 1386): 58-66.

- «برند در ایران، داریم یا نداریم؟». علی ‌‌‌‌ میرشاهی، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 965 (5 آبان 1387): 5.

- «بیماری‌های تبلیغات در ایران». بهنود الله وردی‌نیک، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات (ویژه‌نامه مهندسی تبلیغات)، ش10 (مرداد – شهریور 1387): 20-21.

- «بینش دیجیتالی» پایه و اساس "روابط عمومی دیجیتالی" است». حسین امامی، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 950 (16 مهر 1387): 5.

- «پرسش رایج‌ترین مهارت در روابط عمومی بین فردی». امیرحسین نوری‌پور، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 963 (1 آبان 1387): 5.

- «پروپاگاندا و تکنیک انتقال Transfer». مژگان گوزل‌زاده، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 1004 (21 آذر1387): 5؛ ش 1005 (23 آذر 1387): 5.

- «تابلویی برای تمام فصول: تحلیل وضعیت بیلبوردهای تبلیغاتی». سعیده زادقناد، ماهنامه دانش تبلیغات، سال 5، ش 27 (مهر 1387): 28-31.

- «تاریخ روابط عمومی در ایران». عباس محمدی‌اصل، روزنامه رسالت، سال 23، ش 6557 (5 آبان 1387): 5.

- «تبلیغات اینترنتی: تکنیک‌های اجرایی». ابوالقاسم ابراهیمی، ابوالفضل معصوم‌زاده، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات (ویژه‌نامه مهندسی تبلیغات)، ش10 (مرداد – شهریور 1387): 40-43.

- «تبلیغات حریص و وحشی است». ترجمه محمدرضا تفرشی، ماهنامه دانش تبلیغات، سال 5، ش 27 (مهر 1387): 26-27.

- «تبلیغات در فرودگاه: بررسی موردی تبلیغات محیطی در فرودگاه (1)». علی خوید، ماهنامه دانش تبلیغات، سال 5، ش 27 (مهر 1387): 14-17.

- «تبلیغات مبتنی بر معرفی نیاز مشتری تبلیغات و نیاز مشتری». سیدرضا عظیمی، ماهنامه دانش تبلیغات، سال 5، ش 27 (مهر 1387): 43.

- «تبلیغات موتور محرکه مصرف». سیداحمد عسگری، ماهنامه دانش تبلیغات، سال 5، ش 27 (مهر 1387): 40-42.

- «تبلیغات و تصمیمات عمده آن». سعید طلایی، ماهنامه دانش تبلیغات، سال 5، ش 27 (مهر 1387): 23-25.

- «تغییرات مدیریتی چالش‌های بزرگ روابط عمومی». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 975 ( 16 آبان 1387): 5.

- «تکنیک‌های نوین پیشبرد فروش (تبلیغات مستقیم) در ایران». محسن نصیری، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات (ویژه‌نامه مهندسی تبلیغات)، ش10 (مرداد- شهریور 1387): 59-65.

- «تکنولوژی کاربردی در روابط عمومی الکترونیک». ماهنامه روابط عمومی، ش 61 (شهریور و مهر 1387): 58-59.

- «چگونگی ارتقای وجهه روابط عمومی». ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش 40-41 (آذر- اسفند 1386): 78.

- «چگونه شخصیت سازمان شکل می‌گیرد؟». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 951 (17 مهر 1387): 5؛ ش952 (18 مهر 1387): 5.

- «خبرنگاران، مشاوران رایگان روابط عمومی‌‌‌‌ ها گفت‌‌‌‌ و‌‌‌‌ گو با دکتر کاظمی‌‌‌‌ دینان». ماهنامه روابط عمومی، ش 62 (آبان 1387): 11.

- «در رابطه با آموزش روابط عمومی: مصاحبه با تنی چند از اساتید». فیروزه عسگری، ماهنامه روابط عمومی، ش60 (تیر- مرداد 1387): 54-58.

- «دستورالعمل‌‌‌‌ هایی برای تعیین اهداف قابل سنجش روابط عمومی». ترجمه گیتی هورمند، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش40-41 (آذر- اسفند 1386): 13-16.

- «دست‌‌‌‌ یابی به ایران توسعه‌یافته در گرو کارامد‌سازی روابط عمومی». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 1009 (30 آذر 1387): 5.

- «دولت الکترونیک، دولت ایده‌‌‌‌ ال». سهیلا ذکایی، ماهنامه روابط عمومی، ش 61 (شهریور و مهر 1387 ): 48-53.

- «ذهنیتی متفاوت و اندیشمند راز موفقیت در تبلیغات: گفت‌‌‌‌ و‌‌‌‌ گو با آقای بادکوبه مدیرعامل شرکت روزگار طرفه». ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات (ویژه‌‌‌‌ نامه مهندسی تبلیغات)، ش10 (مرداد- شهریور 1387): 56-57.

- «راهی برای ارزیابی تبلیغات به خودمان نمره بدهید». پوریا خادم‌‌‌‌ الحسینی، ماهنامه دانش تبلیغات، سال 5، ش 27 (مهر 1387): 18-20.

- «رایزنی در روابط عمومی سیاسی». ترجمه گیتی هورمند، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش 38 (مرداد- شهریور 1386): 30-33.

- «رسالت و وظیفه روابط عمومی‌ها در عصر انتظار». ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش40-41. (آذر- اسفند 1386): 31-39.

- «رسانه‌های روابط عمومی». علی‌احمد علی‌زاده، ماهنامه روابط عمومی، ش 62 (آبان 1387): 58-59.

- «روابط عمومی آرمانی، گذر از ارتباط الکترونیک به ارتباطات سایبر». هوشمند سفیدی، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش950 (16 مهر 1387): 5.

- «روابط عمومی الکترونی در جامعه اطلاعاتی». امید مسعودی، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، ش 6، 40-41 (آذر- اسفند 1386): 25-30.

- «روابط عمومی الکترونیک: وبلاگ و وبلاگ‌‌‌‌ نویسی». رحمان سعیدی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال 12، ش 4 (تیر 1387): 4-10.

- «روابط عمومی باید شریک مدیریت سازمان باشد». ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش40-41 (آذر- اسفند 1386): 10-12.

- «روان‌شناسی تبلیغات و ارتباط آن با گروه‌های سنی و نوع جنسیت افراد». فاطمه فروحی، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات (ویژه‌نامه مهندسی تبلیغات)، ش 10 (مرداد- شهریور 1387): 30-33.

- «روابط عمومی جنگ». ترجمه علی سجادی، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 954 (8  مهر 1387): 5؛ ش 946 (9 مهر 1387): 5.

- «روابط عمومی در اسلام». عباس محمدی‌‌اصل، روزنامه رسالت، سال 23، ش 6546 (21  مهر 1387): 5.

- «روابط عمومی در ایران 1404 ایران توسعه‌یافته». هوشمند سفیدی، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش 38 (مرداد- شهریور 1386): 2.

- «روابط عمومی دیجیتال، مسعود میرجعفری، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 945 (8  مهر 1387): 5؛ ش946 (9 مهر1387): 5؛ ش 947 (13 مهر1387): 5.

- «روابط عمومی دزدان دریایی». ماهنامه روابط عمومی، ش 62 (آبان 1387): 56-57.

- «روابط عمومی مالی». ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش 38 (مرداد- شهریور 1386): 12-23.

- «روابط عمومی؛ نفوذ تصویرها و اقدامات» ملوین دفلور- اورت ای. دنیس؛ ترجمه سیروس مرادی، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 974 (15 آبان 1387): 5؛ ش 975 (16 آبان 1387): 5؛ ش976 (18 آبان 1387):5؛ ش 977 (19 آبان 1387):5؛ ش 978 (20 آبان 1387):5؛ ش 979 (21 آبان 1387):5؛ ش 980 (22 آبان 1387): 5؛ ش 981 (23 آبان 1387): 5؛ ش 982 (25 آبان 1387):5؛ ش983 (26 آبان 1387):5؛ ش 984 (27 آبان 1387):5؛ ش 985 (28 آبان 1387):5؛ ش 986 (29 آبان 1387):5.

- «روابط عمومی‌ها و دانش ساخت آگهی تبلیغاتی». علیرضا تاجریان، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال6، ش40-41 (آذر- اسفند 1386): 46-48.

- «روابط عمومی و روزنامه‌نگاری الکترونیک». مهدی شایان، ماهنامه روابط عمومی، ش 61  (شهریور- مهر 1387): 40-43.

- «روابط عمومی و محیط‌زیست». ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش  38 (مرداد- شهریور 1386): 34-35.

- «روابط عمومی و مدیریت خبر در بحران». محمدرضا مرتضوی، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 959 (27 مهر 1387): 5؛ ش 960 (28 مهر 1387): 5.

- «روابط عمومی و نجات رکود بازار». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 993 (7 آذر 1387): 5.

- «روابط عمومی، هنر فعلیت بخشیدن به خلاقیت‌ها: گفت‌و‌گو با مدیر کل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 973 (14 آبان 1387): 5.

- «سایت و چند نکته کاربردی برای روابط عمومی‌ها». ترجمه سارا جعفری، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش40-41 (آذر- اسفند 1386): 71-72.

- «سخنگوی دولت و مدیریت افکار عمومی». میرزابابا مطهری‌نژاد، ماهنامه روابط عمومی، ش 61 (شهریور- مهر 1387): 2-3.

- «سند چشم‌انداز توسعه بیست ساله کشور و جایگاه روابط عمومی سازمان‌ها در دستیابی به اهداف آن». محمد مهرتک، ماهنامه روابط عمومی، ش 61 (شهریور- مهر 1387): 32-39.

- «شاید و افکار عمومی». ماهنامه روابط عمومی، ش 62 (آبان 1387): 28-37.

- «صنعت تبلیغات و مشکلات رکود فعلی». مهرداد بوشانچی، ماهنامه دانش تبلیغات، سال 5، ش 27  (مهر 1387): 13.

- «فناوری‌های جدید دامنه بازاریابی روابط عمومی را گسترش می‌دهد: نشست تخصصی روابط عمومی در فضای وب [با حضور دکتر قدیمی، دکتر زارعیان، دکتر شکرخواه]». ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش40-41 (آذر- اسفند 1386): 54-58.

- «کاربرد نظریه پیچیدگی و آشفتگی در روابط عمومی». دیوید مک لی، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 953 (20 مهر 1387): 5.

- «کالایی به نام تبلیغات». نفیسه ابراهیم‌زاده انتظام، روزنامه ایران، سال 14، ش 4075 (25 آبان 1387): 9.

- «کلینیک بازاریابی و تبلیغات». امیر بختائی، شادی گلچین‌فر، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 999 (14 آذر 1387): 5.

- «کیمیاگری در بازاریابی: هرکسی را که بهر کاری ساختند». ابوطالب ابرهام، ماهنامه دانش تبلیغات، سال 5، ش 27 (مهر 1387): 38-39.

- «ما و تبلیغات: نگاهی به تبلیغات پخش شده از شبکه‌های سیما». آذر جبارزاده، روزنامه جام جم، سال 9، ش 2422 (16 آبان 1387): 9.

- «مدیریت اطلاعات در روابط عمومی الکترونیک». مهدی مؤمنی‌نورآبادی، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 951 (17 مهر 1387):5؛ ش952 ( 18 مهر 1387): 5؛ ش 953 (20 مهر 1387): 5.

- «مدیریت اطلاعات در روابط عمومی الکترونیک». مهدی مؤمنی‌نورآبادی، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 987 (30 آبان 1387): 5.

- «مدیریت هیأتی در سازمان و تأثیر بر روابط عمومی». مهدی محسنیان‌راد، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش40-41 (آذر- اسفند 1386): 40-45.

- «مردم‌شناسی تبلیغات». زینب خورشیدی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال 12، ش 4 (تیر 1387): 14-17.

- «مشتری‌مداری: گام اول تبلیغات موفق عصر شرکت‌های مشتری‌مدار». ماهنامه دانش تبلیغات، سال 5، 27 (مهر 1387): 44-45.

- «معرفی تبلیغات خلاق جهان». ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات (ویژه‌نامه مهندسی تبلیغات)، ش10 (مرداد- شهریور 1387): 96-109.

- «مکث و بحث در آگهی‌های تبلیغاتی کشور: جای خالی خلاقیت در تبلیغات تلویزیونی کشور». علی خوید، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات (ویژه‌نامه مهندسی تبلیغات)، ش10 (مرداد- شهریور 1387): 80-81.

- «مهندسی هزینه در کمپین‌های بازاریابی تبلیغات». علی خوید، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات (ویژه‌نامه مهندسی تبلیغات)، ش10 (مرداد- شهریور 1387): 26-29.

- «میزگرد "بررسی راه‌های توسعه تعامل بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها"». ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش 38 (مرداد- شهریور 1386): 64-66.

- «نشانه‌هایی از روابط عمومی در دوران ایران باستان». سارا جعفری، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش40-41 (آذر- اسفند 1386): 3-5.

- «نظریه تحلیلی یا انتصاب مدیران غیرمتخصص به مدیریت روابط عمومی». جاساپ لی، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش 40-41 (آذر– اسفند 1386): 76-77.

- «نقش اطلاعات در بازارهای سنتی و مدرن». یاشار تارودی‌ممقانی، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات (ویژه‌نامه مهندسی تبلیغات)، ش10 (مرداد- شهریور 1387): 40- 43.

- «نقش روابط عمومی در توسعه تفاهم اجتماعی». فیروزه عسگری، ماهنامه روابط عمومی، ش 62 (آبان 1387): 22-27.

- «نقش روابط عمومی در توسعه». ماهنامه روابط عمومی، ش 62 (آبان 1387): 13- 15.

- «نقش روابط عمومی در سیاست داخلی و جهانی امریکا». ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش 40-41 (آذر- اسفند 1386): 73.

- «نقش روابط عمومی در شرکت‌های بین‌المللی قرن 21». پاول.ای.آرجنتی، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش40-41 (آذر- اسفند 1386): 67-68.

- «نقش روابط عمومی در کارامدی نظام کارشناسی». هادی خانیکی، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال 6، ش40-41 (آذر- اسفند 1386): 6-9.

- «نقش روابط عمومی در نهادینه کردن ارتباطات سازمانی». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال4، ش 954 (21 مهر 1387): 5.

- «نقش عمده پروپاگاندا در هدایت افکار عمومی در غرب». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش950 (16 مهر 1387): 5.


جنگ و رسانه

- «آرمان‌گرایی و مدل‌یابی در روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران: نظریه‌ها، گونه‌شناسی و اهداف روابط عمومی». کیومرث امیری، ماهنامه چشم‌انداز ارتباطات فرهنگی، ش30 (مرداد- شهریور 1387): 18-28.

- «از جنگ سرد تا دنیای چند قطبی». روزنامه ابرار، ش5740 (21 آبان 1387): 7.

- «آسیب‌شناسی تهدیدهای اعتماد میان رسانه‌ها و مدیران کشور». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 987 (30 آبان 1387): 5.

- «امکان و امتناع در روابط فرهنگی بین‌المللی». ماهنامه چشم‌انداز ارتباطات فرهنگی، ش30 (مرداد – شهریور 1387): 8-12.

- «امنیت پدیده‌ای ثابت و مشخص نیست». عباس بشیری، روزنامه جام جم، سال 9، ش2423 (18 آبان 1387): 10.

- «ایجاد امنیت ملی با سلاح رسانه: بررسی ظرفیت‌های دیپلماسی رسانه‌ای». میرمحمد اسماعیلی، روزنامه جام جم، سال 9، ش 2423 (18 آبان 1387): 10.

- «بررسی تطبیقی روابط فرهنگی بین‌‌‌‌ المللی چند کشور». مارگریت ویزومیرسکی؛ ترجمه زینب مظاهری، ماهنامه چشم‌انداز ارتباطات فرهنگی، ش 30 (مرداد- شهریور 1387): 29-46.

- «برگزاری هفتمین هم‌اندیشی نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور». ماهنامه چشم‌انداز ارتباطات فرهنگی، ش30 (مرداد- شهریور 1387): 103-105.

- «تأثیر رسانه در ساختار قدرت». فریبرز درودی، کتاب ماه (کلیات)، ش 126 (خرداد 1387): 24-37.

- «تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها». سیدرسول ‌آقاداوود، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال4، ش 946 ( 9 مهر 1387): 5 ؛ ش 947 (13 مهر 1387): 5 ؛ ش 948 (14 مهر 1387): 5؛ ش 949 (15 مهر1387): 5.

- «تهدید نرم، ابعاد و ویژگی‌ها (1)». علی‌محمد نائینی، روزنامه جوان، سال 9، ش 2721 (12 آبان 1387): 6، ش 2726 (18 آبان 1387):6.

- «تهران پایتخت وبلاگ‌نویسی جهان». نفیسه ابراهیم‌زاده، روزنامه ایران، سال14، ش 4063 (11 آبان 1387): 9.

- «جنگ اطلاعات: اطلاعات به عنوان سرمایه استراتژیک». حسین اژدر، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 948 (14 مهر 1387): 5؛ ش 949 (15 مهر1387): 5.

- «جنگ رسانه‌ای: جنگ میان دوست‌ها و گروه‌ها در سال 2025». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش1000 (16 آذر 1387): 5؛ ش 1001 (17 آذر 1387): 5؛ ش 1002(18 آذر 1387): 5

- «جهانی شدن و روابط فرهنگی». آرمان زارعی، ماهنامه چشم‌انداز ارتباطات فرهنگی، ش 30 (مرداد- شهریور 1387): 76-84.

- «دیپلماسی افکار عمومی و جنگ روانی». محمدقلی میناوند، روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 948 (14 مهر 1387): 5؛ ش 949 (15 مهر1387): 5.

- «دیپلماسی فرهنگی: در جهان تک‌فرهنگی». علی‌محمد سابقی، ماهنامه چشم‌انداز ارتباطات فرهنگی، ش 30 (مرداد- شهریور 1387): 67-73.

- «رسانه‌های خارجی هجوم می‌آورند، رسانه‌های داخلی حال و هوای دفاع ندارند: گزارشی از ششمین بسیج و رسانه در مشهد مقدس». کریم باباخانیان، روزنامه رسالت، سال 23، ش 6567 (16 آبان 1387): 5.

- «روابط فرهنگی؛ از محیط سایبر تا محیط اندیشه». ماهنامه چشم‌انداز ارتباطات فرهنگی، ش30 (مرداد- شهریور 1387): 13-16.

- «سازمان و اهداف روابط فرهنگی: مطالعه تطبیقی ایران و چند کشور جهان». محمدعلی شعاعی، ماهنامه چشم‌انداز ارتباطات فرهنگی، ش 30 (مرداد- شهریور 1387): 85-89.

- «سرقت اطلاعات: گذری بر به کارگیری فناوری جاسوسی علیه ایران در سال‌های اخیر». روزنامه همشهری، سال 16، ش4670 (20 مهر 1387): 17.

- «سرویس پیام چندرسانه‌ای، چاقویی دولبه». روزنامه آرمان روابط عمومی، سال 4، ش 971 (12 آبان 1387): 5.

- «سلسله نشست‌های مهندسی روابط فرهنگی». ماهنامه چشم‌انداز ارتباطات فرهنگی، ش30 (مرداد 1387): 100-102.

- «سلطه رسانه‌ای صهیونیسم در غرب: گفت‌و‌گو با مصیب نعیمی مدیر مسئول روزنامه عربی‌ زبان الوفاق». روزنامه جوان، سال 9، ش 2727 (19 آبان 1387): 6.

- «سیاست‌گذاری رسانه‌ای». حمید محمدی، فصلنامه پژوهش و سنجش، سال 15، ش 53 (بهار 1387): 69-94.

- «شاخص‌های فرهنگی و شاخص‌سازی». حسین آقازاده، ماهنامه چشم‌انداز ارتباطات فرهنگی، ش30 (مرداد 1387): 95-98.

- «شیوه‌های تهاجم فرهنگی از منظر قرآن». طاهره جعفری، روزنامه جوان، سال 9، ش2740 (4 آذر 1387):11.

- «ضرورت گسترش رسانه‌های دیجیتال». ایرج نظافتی، روزنامه کیهان، ش19222 (14 آبان 1387): 5؛ ش 19223 (15 آبان 1387): 5؛ ش19224 (16 آبان 1387): 5.

- «فرهنگ و تحولات فرهنگی». ابوالفضل میرزاپور، روزنامه اسرار، سال 4، ش 1078 (28 مهر 1387): 5.

- «فضای مجازی و دنیای مجازی». ترجمه مهدی رعنایی، روزنامه جام جم، سال 9، ش2446 (14 آذر 1387):11.

- «فناوری‌های ارتباطی و تعامل آن با فرهنگ». سیدرضا نقیب‌السادات، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال12، ش6 (شهریور 1387): 8-11.

- «قدرت نرم و جنگ نرم». روزنامه کیهان، ش 19235 (29 آبان 1387): 12.

- «گفت‌وگو در جهان مدرن: گزارشی از گفت‌وگو با هادی خانیکی نویسنده کتاب "در جهان گفت‌و‌گو"». محمد صادقی، روزنامه اعتماد ملی، ش786 (21 آبان 1387): 7.

- «مفاهیم جدید در دیپلماسی فرهنگی». عباس ملکی، ماهنامه چشم‌انداز ارتباطات فرهنگی، ش30 (مرداد- شهریور 1387): 74-75.

- «ناتوی فرهنگی و استراتژی دفاع و حمله». مصطفی دلاورپور اقدام، دو هفته‌نامه فرهنگ و ارتباطات، سال 2، ش 15 (16 شهریور 1387): 14.

- «ناتوی فرهنگی و چگونگی مقابله با آن». محمدعلی برزنونی، روزنامه جوان، سال 9، ش2710 (28 مهر 1387):11؛ ش 2715 (5 آبان 1387):11.

- «ناتوی فرهنگی و چگونگی مقابله با آن: مدیریت سرمایه اجتماعی». محمدعلی برزنونی، روزنامه جوان، سال 9، ش2710 (28 مهر 1387):11.

- «نشانه‌شناسی رسانه‌ها». رضا عبدالرحمانی، ماهنامه کتاب ماه (علوم اجتماعی)، سال 12، ش 4 (تیر 1387):47-50.

Skip Navigation Links